ناباروری

هزینه IVF

هزینه ivf چه قدر است؟ عاملین موثر در هزینه ivf چه هستند؟ آیا هزینه ای وی اف برای همه متقاضیان یکسان است؟ آیا ای وی اف با بیمه درمانی امکان پذیر است؟ در بیمارستان تخصصی پارسا تا انتهای این مطلب همراه ما بمانید تا به بررسی این موضوع بپردازیم.

ای وی اف از جمله روش های باروری است که جدیدا به وفور در کشور برای زوجینی که قادر به پدر و مادر شدن نیستند، مورد استفاده قرار می گیرد و ایران در این زمینه توانسته است که به جایگاه مناسبی در سطح جهان به دست آورد.

Ivf به گونه ای است که در آن تخمک زن در آزمایشگاه تحت لقاح ساده با اسپرم قرار می گیرد و به این شکل جنین به وجود می آید؛ پس از آنکه نتیجه لقاح موفقیت آمیز بود و موجب شکل گیری جنین شد، آنگاه جنین را تا مدت مشخصی در آزمایشگاه نگهداری می کنند و سپس با استفاده از روش های مخصوصی آن را به بدن مادر و داخل رحم او منتقل می نمایند.

نتایج حاصل  از این روش در کشور تا کنون بسیار رضایت بخش بوده است و این مساله موجب شده تا استقبال خوبی از آن صورت گیرد و زوجین زیادی از این طریق صاحب اولاد شوند. اما مساله ای که میتواند ذهن این دسته از افراد جامعه را به خود درگیر کند، هزینه ivf است که به بررسی آن می پردازیم.

هزینه IVF چه قدر است؟

ای وی اف به صورت کلی یک روش هزینه بر است که مسلما برای آن باید مبلغ قابل توجهی را کنار بگذارید تا از ابتدا تا انتهای دوره درمان را در برگیرد. اما با این وجود باید بدانید که هزینه ivf برای تمامی کسانی که از آن استفاده می کنند، یکسان نیست بلکه هر کسی باید  هزینه مختص به خود را در این خصوص بپردازد. زیرا مسائل مختلفی بر روی هزینه این روش موثر هستند که برای هر زوجی متفاوت خواهند بود.

 

هزینه IVF
هزینه IVF

عاملین موثر در هزینه IVF چه هستند؟

از اصلی ترین مسائلی که در این زمینه تاثیر گذار هستند و می توانند موجب کاهش و یا افزایش هزینه ای وی اف شوند، باید به موارد زیر اشاره داشت:

تعداد دفعات نیاز به ای وی اف

ای وی اف همیشه بار اول با نتیجه مثبت همراه نیست بلکه بسیاری از زوجین ممکن است که پس از چندین مرتبه ivf کردن بتوانند نتیجه مناسبی دریافت کنند. به همین دلیل تعداد دفعات نیاز به آن در هزینه تاثیر مستقیم خواهد داشت.

مراقبت ها و آزمایشات قبل از ای وی اف

آزمایش ها و مراقبت هایی که قبل از ivf باید انجام شوند بر اساس وضعیت جسمی زوجین و شرایط انها میتواند متفاوت باشد که در نتیجه شرایط هر زوجی در این زمینه متفاوت خواهد بود. تمامی این آزمایش ها و مراقبت ها به صرف هزینه نیاز دارند که از عوامل موثر در قیمت ای وی اف محسوب می شوند.

مراقبت های بعد از ای وی آف

علاوه بر مراقبت های قبل از ای وی اف، مراقبت های بعد از آن نیز میتوانند هزینه بر باشند. با این وجود باید آنها را یک عامل موثر در هزینه کل مراحل درمان و بارداری مد نظر قرار داد.

مرکز درمانی و پزشک انتخاب شده برای انجام این کار

از دیگر فاکتورهای تاثیر گذار در هزینه، مرکز درمانی و پزشک انتخاب شده برای انجام این کار خواهد بود. به عنوان مثال: ای وی اف کردن در مراکز دولتی به صرف هزینه بسیار کمتری در مقایسه با مراکز خصوصی نیاز خواهد داشت و از طرف دیگر پزشکان نیز بر اساس شهرت و تخصص خود دستمزد گوناگونی دارند.

آیا ای وی اف با بیمه درمانی امکان پذیر است؟

خوشبختانه برخی از انواع بسیار معتبر بیمه های درمانی در کشور امکان کاهش هزینه های ای وی اف را به وجود آورده اند که در این شرایط کسانی که تحت پوشش این نوع بیمه ها باشند، امکان استفاده از بیمه برای کاهش دادن هزینه های خود را خواهند داشت.

به عنوان مثال: بیمه تامین اجتماعی، نیروهای مسلح، بانکی و … قابلیت ای وی اف را برای پوشش شدگان فراهم کرده اند که تا سقف مشخض شده از سوی آنها میتوان مراحل ای وی اف را انجام داد.

شرایط بیمه برای IVF چیست؟

بیمه خدمات درمانی نه تنها برای ivf امکان پذیر است، بلکه برای ایجاد تسهیلات بیشتر در خصوص افزایش فرزند آوری در کشور، شرایط بسیار خاصی نیز برای ivf از سوی برخی از انواع بیمه ها فراهم شده است.

به عنوان مثال: بیمه نیروهای مسلح هیچ گونه سقف و یا محدودیتی برای پرداخت هزینه های ivf زوجین تعیین نکرده است و کسانی که تحت پوشش این بیمه هستند و با مشکل عدم باروری مواجه اند، تا هر میزان که لازم باشد، میتواند برای درمان مشکل خود از طریق ای وی اف اقدام کنند در صورتی که بیمه نیروهای مسلح صفر تا صد هزینه آنها را پرداخت خواهد کرد.

علاوه بر آن بیمه تامین اجتماعی نیز تسهیلاتی را در این زمینه به وجود آورده است و وامی با نرخ بازگشت 4 درصد برای زوجین نابارور فراهم نموده که به عنوان کمک هزینه درمان بتوانند از آن استفاده کنند و تحت ivf قرار بگیرند.

کلام پایانی در مورد هزینه IVF

در بیمارستان تخصصی پارسا بررسی نمودیم که هزینه ivf چه قدر است؟؛ اگر به دنبال یک مرکز تخصصی و بسیار مناسب برای استفاده از این روش درمانی هستید تا بتوانید صاحب فرزند شوید، بیمارستان تخصصی پارسا یک انتخاب مناسب است که با بهره گیری از بهترین تجهیزات و پیشرفته ترین متد ها و علاوه بر آن، با بهره گیری از بهترین متخصصین در این زمینه به ای وی اف می پردازد.

در صورتی که به کسب راهنمایی و مشاوره بیشتری نیازمند هستید، از طریق وب سایت و یا تلفن های تماس با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا