زنان و زايمان

هزینه nicu

هزینه nicu  چه قدر است؟ هزینه nicu تحت تاثیر چه مسائلی است؟ بهترین بیمارستان برای زایمان سزارین کجاست؟ آیا میتوان هزینه nicu را با بیمه پرداخت کرد؟ اگر به کسب اطلاعات در این زمینه نیاز دارید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

Nicu به بخش مراقبت های ویژه از نوزادان گفته می شود که در بسیاری از مواقع نوزادان به بستری شدن در این بخش تحت تجویز پزشک نیاز پیدا می کنند و باید تا زمانی که به سلامتی دست یابند و خطر از آنها دور شود، در این بخش تحت مراقبت باشند.

به همین دلیل کسب اطلاع از  هزینه nicu برای عده زیادی از پدر مادرهای عزیز حائز اهمیت است که به بررسی این موضوع می پردازیم. به این منظور تا بخش پایانی همراه بهترین بیمارستان برای زایمان بمانید.

هزینه nicu  چه قدر است؟

هزینه nicu برای همه نوزادان یکسان نیست بلکه پدر و مادرهای عزیز بر اساس شرایط موجود باید هزینه گوناگونی در این راستا بپردازند و امکان تعیین یک مبلغ دقیق در این خصوص وجود نخواهد داشت. با این وجود در رابطه با اینکه هزینه nicu  چه قدر است، تنها می توان به بررسی مسائلی پرداخت که موجب افزایش یا کاهش هزینه nicu می شوند.

هزینه nicu تحت تاثیر چه مسائلی است؟

مهمترین مسائلی که در کاهش یا افزایش هزینه nicu موثر هستند و با بررسی آنها میتوان مبلغ مورد نیاز برای بخش مراقبت های ویژه نوزادان را تعیین کرد، از قبیل زیر هستند:

بیمارستان خصوصی و دولتی

همانطور که می دانید بیمارستان ها به دو نوع خصوصی و دولتی تقسیم بندی می شوند که بیمارستان های خصوصی از تعرفه خدمات آزاد برخوردار هستند و هزینه بالاتری در مقایسه با بیمارستان های دولتی دارند. بنابراین اگر بخواهید که نوزاد را در بیمارستان خصوصی بستری کنید باید هزینه بیشتری برای آن در نظر بگیرید. اما از طرف دیگر خدمات درمانی در بخش nicu بیمارستان خصوصی بهتر و مناسب تر از بیمارستان های دولتی است که نباید از این مساله نیز غافل شوید.

تعداد روزهای بستری نوزاد در nicu

نوزادان بر حسب شرایط جسمی و مشکلاتی که دارند به تعداد روزهای متفاوتی برای بستری شدن در بخش nicu نیاز خواهند داشت و باید تا زمانی که به شرایط مناسبی برسند در این بخش بستری بمانند. از طرف دیگر هزینه بستری شدن در این بخش به صورت روزانه از بیماران دریافت می شود و به ازای هر یک روز بستری در nicu باید هزینه پرداخت کرد.

به همین دلیل اگر نوزادان به تعداد روزهای بستری بیشتری نیاز داشته باشند، باید هزینه بیشتری برای مراقبت از آنها در بخش مراقبت های ویژه نوزادان پرداخت نمود و در نهایت این موضوع نیز موجب افزایش یا کاهش هزینه nicu می شود.

تجهیزات درمانی مورد نیاز برای هر نوزاد

تجهیزات درمانی که برای هر نوزاد در بخش مراقبت های ویژه به کار برده می شود متفاوت است و بر اساس نوع بیماری نوزاد باید از تجهیزات مختلف استفاده کرد. هر دستگاهی نیز از شرایط مختص به خود برخوردار است و باعث می شود تا تجهیزات و دستگاه ها باعث ایجاد تفاوت در هزینه ها شوند. تجهیزات درمانی مختلفی که در بیمارستان برای nicu به کار برده می شوند عبارتند از: فتوتراپی، لوله تغذیه، iv ، تخت محافظت شده، گرمکن نوزاد و …

شهر و استان

فاکتور مهمی دیگری که باید در بررسی و تخمین زدن هزینه nicu به آن توجه کرد، شهر یا استان محل درمان است. شهرهای مختلف ایران از تعرفه های درمانی مختلفی برخوردار هستند و معمولا در کلان شهرهایی نظیر تهران، هزینه امور درمانی بیشتر است؛ در حالی که شهرهای کوچک معمولا مبلغ کمتری برای مراقبت های ویژه نوزاد دریافت می کنند.

هزینه nicu
هزینه nicu

آیا میتوان هزینه nicu را با بیمه پرداخت کرد؟

در صورتی که نوزاد تحت پوشش درمانی در انواع مختلف آن قرار گرفته باشد، امکان پرداخت هزینه  nicu از طریق بیمه مورد نظر وجود خواهد داشت و به این شکل میتوان از هزینه های درمان کم کرد.

اما توجه داشته باشید که بیمه های درمانی انواع مختلفی دارند و هر یک از انواع آن به میزان متفاوتی موجب کاهش هزینه های مراقبت ویژه از نوزادان می شود. با این وجود کسانی که بهترین انواع بیمه های درمانی را در اختیار داشته باشند به میزان بیشتری قادر به کاهش هزینه ها هستند و حتی این امکان وجود دارد که با صرف یک مبلغ جزئی و یا به صورت رایگان بتوانند از خدمات درمانی nicu استفاده کنند. در حالی که دیگر انواع بیمه ها از این شرایط برخوردار نخواهند بود.

از طرف دیگر در رابطه با بیمه و هزینه nicu باید اشاره کنیم که شرایط استفاده از بیمه در بیمارستان های مختلف متفاوت است و با بیمه های عادی و معمولی در بیمارستان های خصوصی نمیتوان مبلغ قابل توجهی از هزینه ها را کاهش داد بلکه فقط بخش کمی از هزینه کاسته می شود؛ در حالی که بهترین بیمه ها در بیمارستان های دولتی و خصوصی شرایط مناسبی ایجاد می کنند.

کلام پایانی

در مجموعه تخصصی پارسا بررسی کردیم که هزینه nicu  چه قدر است؟ فراموش نکنید که کیفیت خدمات درمانی در بیمارستان های مختلف به میزان زیادی بر روی وضعیت شما و نوزاد عزیزتان تاثیر می گذارد  و بهتر است تا از خدمات بهترین مراکز استفاده کنید تا در شرایط ایده آل عملیات درمانی را انجام دهید.

بیمارستان پارسا به عنوان بهترین بیمارستان nicu در تهران  که در واقع همان زایشگاه مریم سابق است و بیش از 50 سال از تاسیس آن در تهران میگذرد، از بهترین مراکز درمانی تخصصی در این شهر محسوب می شود که میتوانید با مراجعه به آن از خدمات مراقبت های ویژه نوزادان یا همان nicu بهره مند شوید.

در صورتی که به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و بیمارستان برای زایمان طبیعی نیاز دارید، بخش های دیگر وب سایت را بررسی کنید یا از طریق تلفن های تماس با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا