رادیولوژی

رادیولوژی با بیمه تکمیلی

آیا می توان رادیولوژی با بیمه تکمیلی انجام داد؟ مراحل رادیولوژی با بیمه تکمیلی چیست؟ میزان کاهش هزینه رادیولوژی با بیمه تکمیلی چه قدر است؟

در کشور ما انواع مختلفی از بیمه های درمانی وجود دارند که شرایط آنها با هم متفاوت هستند و هر یک از آنها خدمات درمانی را به شکل منحصر به فردی ارائه می دهند.

به عنوان مثال: بیمه سلامت، بیمه نیروهای مسلح، بیمه تامین اجتماعی و بیمه تکمیلی از جمله انواع بیمه های درمانی هستند که مردم کشور ما می توانند از انها در راستای کاهش هزینه های درمانی خود بهره مند گردند.

بیمه تکمیلی یکی از بهترین و مهم ترین انواع بیمه های درمانی است که کامل ترین خدمات درمانی را تحت پوشش قرار میدهد و بیشترین میزان کاهش هزینه های درمانی را به همراه دارد؛ به گونه ای که کاهش هزینه های درمانی با استفاده از این نوع بیمه از انواع دیگر بیمه های درمانی بیشتر است و به عبارت دیگر می توان آن را به عنوان بیمه مکمل و کامل کننده بیمه های دیگر در نظر گرفت. زیرا تمامی بیمه های ذکر شده در فوق به جز بیمه سلامت می توانند این نوع بیمه را داشته باشند و از مزیت های آن بهره مند گردند.

با این وجود رادیولوژی با بیمه تکمیلی و کسب اطلاع از شرایط آن می تواند مساله مهمی برای مردم کشور ما که تحت پوشش این نوع بیمه هستند، در نظر گرفته شود.

رادیولوژی چیست و انواع آن چه هستند؟

رادیولوژی یکی از شاخه های گسترده و مجزای پزشکی است که در زمینه تشخیص بیماری های مختلف و کسب اطلاع از وضعیت داخلی بدن به پزشکان کمک می کند.

در واقع رادیولوژی به عکسبرداری از بافت ها و استخوان های داخلی بدن با استفاده از انرژی های تابشی مانند: اشعه ایکس گفته می شود که با روش های مختلفی برای بیماران و برحسب بیماری آنها انجام می شود.

بدون استفاده از رادیولوژی پزشکان در تشخیص و درمان بیماری ها با مشکلات زیادی مواجه می شوند در حالی که با بهره گرفتن از انواع روش های رادیولوژی این امکان فراهم می شود تا بدون نیاز به جراحت بدن بتوان از وضعیت داخلی آن مطلع گردید.

رادیولوژی با روش های مختلفی همچون: ماموگرافی، سی تی اسکن، آم آر آی، سونوگرافی، پزشکی هسته ای، فلوروسکوپی و … انجام می شود که هر یک از این روش ها در جهت اهداف مشخصی به کار می روند.

آیا می توان رادیولوژی با بیمه تکمیلی انجام داد؟

خوشبختانه کسانی که تحت پوشش انواع بیمه های تکمیلی باشند و آن را در اختیار داشته باشند، قادر به انجام رادیولوژی با استفاده از بیمه خود خواهند بود و به این شکل می توانند هزینه های رادیولوژی را برای خود کاهش دهند.

بنابراین به کمک این نوع بیمه می توانید با خیال آسوده به استفاده از انواع مختلف رادیولوژی بپردازید که نوع بیمه تکمیلی شما و شرکت ارائه دهنده آن در نحوه استفاده از بیمه تاثیر گذار خواهد بود.

 

رادیولوژی با بیمه تکمیلی

 

مراحل رادیولوژی با بیمه تکمیلی چیست؟

برای رادیولوژی با استفاده از بیمه تکمیلی لازم است تا مراحل ذکر شده در زیر را طی کنید:

انتخاب مراکز درمانی مناسب و تکمیل مدارک

برای رادیولوژی با بیمه تکمیلی باید در ابتدا به یک مرکز درمانی که طرف قرار داد با بیمه شما باشد، مراجعه کنید و مراحل رادیولوژی را انجام دهید؛ سپس باید مدارک مربوط به بیمه را به مرکز درمانی تحویل دهید و از آنها بخواهید که مهر و امضای معتبر در زیر نسخه و ویزیت پزشک لحاظ کنند تا بتوانید انها را به شرکت بیمه ارائه دهید و هزینه های درمانی را از آنها بگیرید.

پرداخت هزینه رادیولوژی

برای استفاده از بیمه تکمیلی معمولا لازم است تا ابتدا هزینه های درمانی را خودتان بپردازید و زمانی که رادیولوژی را انجام می دهید باید تمامی مبلغ آن را خودتان تقبل کنید و به مرکز درمانی بپردازید.

دریافت هزینه درمانی در نظر گرفته شده از بیمه

در مرحله بعدی نوبت به آن می رسد که هزینه های پرداخت شده برای رادیولوژی را از شرکت بیمه دریافت کنید.

لازم به ذکر است که بیمه تکمیلی همه هزینه شما را نمی پردازد بلکه مبلغ مشخص شده تا سقف بیمه را به شما عزیزان برای رادیولوژی می پردازد که با ارائه مدارک و نسخه ها می توانید بخشی از هزینه های درمانی که پرداخت کرده اید را از بیمه دریافت کنید که معمولا یک ماه بعد از رادیولوژی، شرکت بیمه این هزینه را می پردازد.

میزان کاهش هزینه رادیولوژی با بیمه تکمیلی چه قدر است؟

بیمه تکمیلی دارای انواع مختلفی است و توسط شرکت های متفاوتی ارائه داده می شود که به کار بردن هر یک از آنها شرایط متفاوتی را در کاهش هزینه به وجود می آورد. به گونه ای که برخی از انواع بیمه تکمیلی مانند: بیمه تکمیلی طرح طلایی، تمامی هزینه های درمانی در شاخه های مختلف را در اختیار بیمار قرار می دهند که البته این نوع بیمه معمولا فقط به بیماران بیماری های خاص تعلق می گیرد.

اما برخی دیگر از انواع بیمه های تکمیلی معمولا یک دوم هزینه را می پردازند و به عنوان مثال: اگر هزینه رادیولوژی شما 200 هزار تومان باشد، به واسطه بیمه 100 هزار تومان آن به شما باز خواهد گشت.

به همین دلیل باید به این موضوع در کاهش هزینه های رادیولوژی خود توجه داشته باشید.

برخی از شرکت های بیمه بسیار معتبر کشور نیز که به گروه های مشاغل خاص تعلق می گیرند، در کاهش هزینه ها موثر تر هستند و می توان به کمک آنها بیشتر هزینه را کاهش داد.

کلام پایانی

رادیولوژی با بیمه تکمیلی را برای شما عزیزان در مجموعه بیمارستان پارسا تحت بررسی قرار دادیم تا از شرایط به کار بردن این نوع بیمه و میزان کاهش هزینه های آن مطلع باشید.

اگر تحت پوشش انواع بیمه های خدمات درمانی باشید، می توانید این نوع بیمه را نیز برای خود فعال کنید و از مزایای آن بهره مند گردید. لازم به ذکر است که در بیمارستان پارسا می توانید انواع مختلف این بیمه ها را برای پرداخت هزینه های درمانی خود مورد استفاده قرار دهید و از هزینه های درمانی بکاهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا