زنان و زايمان

هفته دوم بارداری

هفته دوم بارداری چگونه است؟ هفته دوم بارداری در سونوگرافی چگونه است؟ اندازه جنین در هفته دوم بارداری چه قدر است؟ علائم 14 روز اول بارداری چیست؟ هفته دوم حاملگی و درد زیر شکم چگونه است؟ مراقبت های 14 روز اول حاملگی چیست؟

آیا در هفته دوم با سونوگرافی بارداری مشخص میشه ؟ سونوگرافی بارداری چه شکلی انجام می وشود؟

بهترین فوق تخصص برای بیماری های زنان از کجا می توان پیدا کرد؟ اگر به کسب اطلاعات در این زمینه نیاز دارید، تا انتهای این مطلب در وب سایت بیمارستان پارسا با ما همراه بمانید.

حاملگی یک پروسه بسیار سخت و پیچیده برای بانوان است که میتواند موجب استرس و اضطراب آنها شود. خصوصا بانوانی که برای اولین بار در این وضعیت قرار میگیرند، شرایط بسیار سختی خواهند داشت.

این موضوع تمامی وضعیت روحی و جسمی بانوان را تحت تاثیر قرار می دهد و از زوایای مختلف آنها را تحت فشار می گذارد.

آیا من باردارم؟

تشخیص بارداری در هفته اول و دوم بسیار سخت تر از هفته های بعدی است اما در این زمان نیز علائمی وجود دارند که با کمک آنها میتوان به بارداری پی برد. از طرف دیگر برای کسب اطلاع از بارداری و یا اطمینان یافتن از این موضوع میتوان از کمک پزشک نیز بهره برد.

هفته دوم بارداری در سونوگرافی

در این هفته در سونوگرافی شاید نمایش داده شود و از طریق آن بتوان به باردار بودن پی برد اما لازم به توضیح است که در انجام سونوگرافی در این هفته جواب خیلی تضمینی ندارد و احتمال بروز خطا و اشتباه در تشخیص وجود خواهد داشت. به همین دلیل بهترین زمان برای تشخیص حاملگی از طریق سونوگرافی، هفته چهارم بارداری در نظر گرفته می شود.

راه های تشخیص بارداری در هفته دوم

در صورتی که می خواهید از باردار بودن و یا نبود خود در هفته دوم مطلع شوید، بهترین راهکارهای تشخیصی برای شما استفاده از راهکارهای زیر است:

استفاده از بیبی چک

بیبی چک یک وسیله بسیار ساده و ارزان قیمت است که بانوان از طریق آن میتوانند بارداری را در هفته دوم تشخیص دهند و از باردار خود اطمینان یابند. طرز استفاده از بیبی چک بسیار راحت است و نیازی به تجویز آن از سوی پزشک وجود ندارد؛ بلکه بانوان به راحتی میتوانند این وسیله را از داروخانه ها تهیه کنند و به کمک آن وضعیت حاملگی خود را در منزل چک نمایند.


این مقاله را از دست ندهید: بهترین بیمارستان برای زایمان


آزمایش خون

از دیگر روش هایی که میتوان برای تشخیص بارداری در این هفته به کار برد، آزمایش خون است که میتوانید در بیمارستان ها و یا کلینیک های مختلف آن را انجام دهید. آزمایش خون قادر است تا حاملگی در مراحل اولیه را تشخیص دهد در حالی که سونوگرافی از هفته چهارم به بعد مناسب خواهد بود.

<yoastmark class=

اندازه جنین در هفته دوم بارداری

سایز جنین در 14 روز حاملگی قابل تشخیص نیست زیرا در این زمان هنوز جنین تشکیل نشده است و لقاح میان اسپرم و تخمک انجام نشده است. اندازه جنین در هفته پنجم حاملگی قابل تشخیص است که در این زمان معمولا جنین از 5 الی 7 میلیمتر خواهد بود و میتوان به وضعیت آن پی برد.

علائم هفته دوم بارداری

هفته دوم بارداری از مراحل بسیار گیج کننده است که میتوانید وضعیت بانوان را به هم بریزد. زیرا بسیاری از بانوان در این دوران با علائم حاملگی رو به رو هستند اما از باردار بودن خود اطمینان ندارند. مهمترین علائمی که در این دوره دیده می شود، از قبیل زیر هستند:

  • به تعویق افتادن قائدگی
  • حالت تهوع
  • بروز تکرر ادرار
  • خستگی مفرط
  • لکه بینی
  • حساس شدن سینه ها
  • بروز درد و گرفتگی در شکم
  • و…

هفته دوم بارداری و درد زیر شکم

بروز درد زیر شکم در 14 روز اول بارداری کاملا طبیعی است و جای هیچ نگرانی بر اساس آن وجود ندارد. در واقع این دوران بانوان با دردی در زیر شکم خود مواجه می شوند که این درد شباهت زیادی به درد های قاعدگی دارد و باعث می شود که بانوان بر اساس آن فکر کنند که در اغاز قاعدگی به سر می برند اما غافل از آنکه این درد به بارداری مربوط می شود.

بنابراین اگر پریود به تاخیر بیفتد و با این درد رو به رو شوید، باید به میزان زیادی به باردار بودن خود شک کنید و برای کسب اطمینان از این مساله اقدام نمایید.

مراقبت های هفته دوم بارداری چیست؟

بانوان باید مراقبت های هفته دوم حاملگی را انجام دهند تا شرایط خوبی برای خود و جنین ایجاد کنند. مهمترین مراقبت هایی که در این زمان باید رعایت شوند، از قبیل زیر هستند:

مصرف مواد غذایی مناسب

در 14 روز اول بارداری بانوان باید مصرف مواد غذایی مناسب را شروع کنند و به استفاده از مواد غذایی مغذی و مفید بپردازند. زیرا مصرف مواد غذایی مناسب در این دوره بر روی وضعت جنین تاثیر می گذارد و به رشد سریع تری او و یا زیبایی جنین کمک می کند. بنابراین نباید از این موضوع غافل شوید.

پرهیز از مصرف مواد غذایی نامناسب

همانطور که مواد غذایی مغذی و مفید در این دوره تاثیر گذار هستند، مواد غذایی نامناسب نیز میتوانند در این زمینه موثر واقع شوند و بر روی جنین تاثیرات منفی داشته باشند. به همین دلیل در این دوره باید از مصرف مواد غذایی و یا خوراکی های نامناسب پرهیز کرد. به عنوان مثال: جوانه خام گندم، شیر و آبمیوه غیر پاستوریزه و … از موادی هستند که نباید در این دوره مصرف شوند.

پرهیز از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی

دخانیات و هر گونه مشروبات الکلی در این دوره بر روی وضعیت جنین تاثیرگذار است و عوارض زیادی را میتوانید برای جنین به وجود آورد. به همین دلیل باید به صورت جدی از مصرف این مواد پرهیز شود.

پرهیز از مصرف دخانیات در بارداری
پرهیز از مصرف دخانیات در بارداری

پرهیز از بلند کردن اجسام سنگین وزن

بلند کردن اجسام سنگین وزن در هفته دوم بارداری میتواند موجب سقط جنین شود و باید از بلند کردن اجسام سنگین بپرهیزید.


این مقاله را از دست ندهید: پزشک متخصص زنان


پرهیز از انجام فعالیت های سنگین بدنی

علاوه بر بلند کردن اجسام سنگین وزن، انجام دادن هر گونه فعالیت سنگین بدنی نیز در این دوره خطرناک است و میتواند موجب بروز مشکل و خطر شود.

سخن پایانی

هفته دوم بارداری به مراقبت های زیادی نیاز دارد و باید این دوره را جدی بگیرید؛ زیرا بسیاری از بانوان به این دوره بی اهمیت هستند و فکر می کنند که رعایت مراقبت های این دوره ضروری و لازم نیست. در صورتی که برای بررسی وضعیت خود در این دوره نیاز به مراجعه به بیمارستان دارید، میتوانید از خدمات درمانی بیمارستان پارسا استفاده کنید که شرایط بسیار ایده آل و مناسبی به همراه دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر به بررسی وب سایت بپردازید و یا از طریق تلفن های تماس با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا