زنان و زايمان

هفته سوم بارداری

باداری در بانوان مراحل مختلفی دارد که هر یک از مراحل آن باید به خوبی و درستی طی شوند تا بانوان بتوانند فرزندی سالم به دنیا آورند و در روند بارداری خود دچار مشکل نشوند.
حتی بسیاری از بانوانی که متوجه می‌شوند باردار هستند سریعاً به پزشک مراجعه می‌کنند تا سونوگرافی جنین انجام دهند البته افرادی که هفته سوم را رد کرده‌اند ترجیح می‌دهند تا سونوگرافی تعیین جنسیت انجام دهند.

مراحل بارداری به صورت هفتگی تحت بررسی قرار می گیرد که تشخیص بارداری و یا عدم بارداری در هفته اول تا سوم بسیار سخت است و بانوان در این مدت زمان در شرایط پیچیده ای قرار می گیرند زیرا نمیتوانند از باردار بودن و یا عدم بارداری خود به راحتی اطمینان یابند.

اگر شما نیز سوالاتی که در ادامه بیان می کنیم را دارید پس تا ادامه مطالب با ما همراه باشید.

  • هفته سوم بارداری چگونه است؟
  • علائم هفته سوم بارداری چیست؟
  • آیا سونوگرافی چهار بعدی در هفته سوم بارداری امکان پذیر است؟
  • آیا در هفته سوم بارداری بی بی چک نشان می دهد؟
  • هفته سوم بارداری چی بخوریم؟

هفته سوم بارداری چگونه است؟

هفته سوم حاملگی یکی از مراحل مهم و تاثیرگذار است زیرا در این مرحله لقاح تخمک و اسپرم انجام می شود و تخمک بارور شده از لوله فالوپ عبور کرده و برای لانه گزینی به داخل رحم وارد می شود. انجام شدن این روند با علائمی همراه است که از روی انها میتوان به میزان کمی به باردار بودن پی برد.

علائم هفته سوم بارداری چیست؟

مهمترین علائم هفته سوم بارداری که از طریق آنها میتوان به حاملگی پی برد، مواردی از قبیل زیر هستند:

  • لکه بینی
  • خونریزی اندک
  • پریود نشدن
  • درد زیر شکم
  • احساس خستگی
  • حساسیت سینه
  • حالت تهوع
  • تغییرات خلق و خوی
  • و…

با توجه کردن به این علائم میتوان تا حدودی به بارداری پی برد و برای آنکه بتوان به صورت قطعی از این موضوع مطلع شد، میتوان از راه های تشخیص کمک گرفت.


این مقاله را از دست ندهید: سونوگرافی شبانه روزی در تهران


آیا سونوگرافی در هفته سوم بارداری امکان پذیر است؟

در هفته سوم حاملگی میتوان سونوگرافی آنومالی انجام داد اما به کار بردن این روش تشخیصی در هفته سوم نتایج موفقیت آمیزی به همراه ندارد. زیرا در این دوره جنین بسیار کوچک است و امکان تشخیص بارداری در این زمان از طریق سونوگرافی بسیار سخت و غیر ممکن است.

به همین دلیل اغلب مواقع پزشکان سونوگرافی را برای هفته پنجم به بعد تجویز می کنند.

آیا در هفته سوم بارداری بی بی چک نشان می دهد؟

یکی از بهترین گزینه ها برای تشخیص حاملگی در هفته سوم، استفاده از بی بی چک است. بی بی چک در هفته سوم قادر به تشخیص بارداری است و میتوان به راحتی از آن برای تشخیص این موضوع استفاده کرد و به بارداری پی برد. اما از انجایی که بی بی چک نیز با احتمال خطا رو به رو است، برای اطمینان بیشتر بهتر است تا پس از بی بی چک از پزشک کمک گرفت.

آیا در هفته سوم بارداری بی بی چک نشان می دهد؟
آیا در هفته سوم بارداری بی بی چک نشان می دهد؟

لازم به توضیح است که بی بی چک یک ابزار بسیار ساده و ارزان قیمت است که بدون نسخه پزشک و از طریق داروخانه ها میتوان آن را تهیه کرد و نحوه استفاده آن نیز بسیار آسان است.
البته اگر قصد ندارید که از بی بی چک استفاده کنید، می‌توانید به سونوگرافی ارزان در تهران نیز مراجعه کنید.

آزمایش خون برای هفته سوم بارداری

برای تشخیص باردار بودن در هفته سوم میتوان از آزمایش خون نیز بهره برد. آزمایش خون به راحتی میتواند باردار بودن و یا نبودن شما را در این دوره مشخص کند و به شما اطمینان دهد که باردار هستید و یا خیر.

ازمایش خون بسیار ساده است و از طریق دریافت میزان بسیار جزئی خون از آرنج دست انجام می شود و نتیجه آن نیز در مدت زمان کوتاهی در اختیار شما قرار می گیرد.

هفته سوم بارداری چی بخوریم؟

خورد و خوراک بانوان در هفته سوم بارداری بسیار حائز اهمیت است در حالی که بسیاری از بانوان این دوره را ساده در نظر می گیرند و می پندارند که خوراکی ها در این دوره تاثیر زیادی بر روی جنین ندارد. اما باید توجه داشته باشید که خوراکی ها از هفته اول بارداری بر روی وضعیت جنین موثر است و میتواند در روند رشد آن و یا زیبایی و سلامتی جنین تاثیر بگذارد.

با این وجود در هفته سوم بهتر است که از مواد غذایی مفید و پر ویتامین مانند: سبزیجات، میوه جات، پروتئین ها و ویتامین ها استفاده کنید تا جنین تقویت شود.

مراقبت های هفته سوم حاملگی

بانوانی که از بارداری خود در هفته سوم مطلع باشند و یا به این موضوع شک داشته باشند باید حتما مراقبت های مورد نیاز را رعایت کنند تا از بروز مشکل برای انها یا فرزندشان جلوگیری شود.

در این خصوص لازم است تا از مصرف مشروبات الکلی بپرهیزید و یا مصرف دخانیات را متوقف کنید. از طرف دیگر باید از مصرف مواد غذایی غیر مفید بپرهیزید. به عنوان مثال: در هفته سوم نباید جوانه های خام استفاده کنید و یا نوشیدنی های غیر پاستوریزه مصرف نمایید.

مراقبت های هفته سوم حاملگی
مراقبت های هفته سوم حاملگی

بلند کردن هر گونه شی سنگین وزن و یا فعالیت های شدید بدنی نیز در این دوره ممنوع است.


این مقاله را از دست ندهید: بیمارستان برای زایمان سزارین 


به صورت کلی باید آگاه باشید که در هفته سوم به دوران حاملگی وارد شدید و هر گونه اموری که در ماه های انتهایی حاملگی انجام می دهید را باید در این دوره نیز به کار ببرید.

کلام پایانی

هفته سوم بارداری از اهمیت زیادی برخوردار است و باید مراقبت های لازم برای آن را رعایت کنید. توجه داشته باشید که این دوره باید زیر نظر پزشک و تحت بررسی پزشک قرار بگیرد و باید توسط پزشک متخصص زنان و زایمان چکاپ شوید.

به این منظور میتوانید از تخصص و مهارت پزشکان ما در بیمارستان تخصصی پارسا استفاده کنید.

شما برای پیدا کردن بیمارستان برای زایمان طبیعی بیمارستان پارسا از بهترین مراکزی است که میتوانید به زایمان و بارداری در آن بپردازید.

در صورتی که به کسب اطلاعات بیشتر نیازمند هستید، از طریق تلفن های تماس با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا